Całki zadania
IMC Wrocław Hipertermia
Przydomowe wiatraki
Oprogramowanie erp enova - Polkas Kraków
Haki Poznań
Tessa - Biuro inżynierskie
Wentylatory
Kasy fiskalne
strona główna
Dodaj stronę/Add Website
Kategorie
Statystyki
Regulamin
Kontakt

Polacane strony


Algorytm PageRank jest wykorzystywany przez popularną wyszukiwarkę internetową Google.Bardzo dobrym wyniniem dla strony jest już Pagerank 5 (PR5). Został opracowany przez założycieli firmy Google Larry'ego Page'a i Sergeya Brina podczas ich studiów na Uniwersytecie Stanforda w 1998 roku. Nazwa algorytmu pochodzi nie od angielskiego wyrazu określającego stronę (ang. page), lecz od nazwiska twórcy, czyli Larry'ego Page'a. Wynik PageRank pokazywany jest jako jedna z opcji dostępnych w pasku narzędziowym Google, sprawdzać można go również w wielu serwisach niezależnych.
Nazwa "PageRank" jest znakiem handlowym Google, a sam algorytm został 9 stycznia 1998 opatentowany w Stanach Zjednoczonych (nr patentu US6285999)[1]. Patent należy jednak do Uniwersytetu Stanforda, a nie firmy Google. Uzyskała ona od Uniwersytetu Stanforda prawa licencyjne na wyłączność, a w zamian za zezwolenie na korzystanie z patentu uniwersytet otrzymał 1,8 miliona akcji Google[2]. Akcje zostały sprzedane w 2005 za 336 milionów dolarów.
PageRank jest rozwinięciem znanej od dawna heurystyki, wedle której jakość tekstu jest proporcjonalna do liczby tekstów na niego się powołujących. Ulepszenie zaproponowane przez autorów Google polegało na ważeniu jakości odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich własną wartością PageRank. Innymi słowy: jeśli na dany tekst powołuje się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie, niż gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona.
Metody zbliżone do algorytmu PageRank są obecnie coraz śmielej wprowadzane do mechanizmów innych wyszukiwarek internetowych. Szczegóły właściwego algorytmu nigdy nie zostały upublicznione i są jednymi ze ściśle strzeżonych tajemnic Google. Do tego są najprawdopodobniej sukcesywnie poprawiane, aby zwiększać efektywność mechanizmu. Wszystkie informacje dostępne jawnie przedstawiają jedynie wzorcową wersję algorytmu stosowanego w wyszukiwarce Google. Ponadto PageRank jest tylko jednym z wielu elementów decydujących o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania, a wprowadzane zmiany powodują, iż ma on coraz mniejszy na nią wpływ.
menu
reklama
tagi
strona wykorzystuje ciasteczka X